Alla inlägg under februari 2013

Av Erika - 28 februari 2013 09:23

                    Jag skulle ju gå upp tidigt idag, åka till Lund, hämta nya timlistor och fixa innan det var dags att åka till trafkskolan för en körlektion. Idag blir det att åka till trafikskolan punkt. På vägen hem blir det möjligtvis en vända in på Claes Ohlsson och kolla efter bra och billig cykelbelysning. Japp, jag har bestämt mig för att cykeln ska dammas av och fixas till, så att jag utan problem kan ta mig till och från hemmet utan att sitta fast i busstider och "taxi-bokningar".... det är ju cykelavstånd till kyrkan och ner till bussen som går in till stan om jag skulle behöva åka dit. Ja... jag bor på landet! Ibland visar det sig mer än önskvärt tydligt.

                   

                    Men nu ska cykeln fram och det ska bli ändring på torpet.... till råga på allt så kommer jag ju att få motion också! Inte så illa pinkat av en trähäst. Så ingen mera snö nu som sabbar mina planer tack! 


                     Föreläsningen av Ärkebiskopen Anders Weijryd igår var mycket givande och väckte många tänkvärda tankar om prästyrket, vårt samhälle och den kristna tron. Många tankar som jag kommer att ta med mig på min framtida yrkesväg. 


                Nä, nu lär jag väl ta och göra mig i ordning, så att jag kommer iväg nångång.... och hem nångång. Ta en tupplur innan det är dags att dra sig iväg till församlingshemmet i kväll för lite körsång.

Av Erika - 27 februari 2013 16:09

Givande kväll på församlingshemmet igår, först kursen Lär känna din församling där vi pratade om gudstjänster och allt runt omkring det och direkt efter samtalsgruppen Gudsprat och Livsprat där trosbekännelsen diskuterades. Intressant och givande, fast jag var lite lätt mosig i huvudet efteråt.

Ikväll bär det av till Lund och Pastis för en föreläsning av ärkebiskopen Anders Weijryd. Ska bli jättekul.
På söndag blir det mässa i Härslövs kyrka kl 10. Jag och min parhäst W är gudstjänstvärdar och jag ska stå för textläsningen och bistå vid nattvarden. Första gången jag ska bistå vid nattvarden, ska bli kul! Övning ger färdighet. Mycket kyrklig aktivitet nu och det känns bra.
Körlektion i morgon...å jag har inte suttit mycket bakom ratten sen sist. Bara att be en bön om att man inte tappat all kunskap under tiden.

Idag trotsar jag vintern! På med vårjacka och springskor!!

Av Erika - 25 februari 2013 18:47

                    Gång på gång får man höra hur fruktansvärt illa människor blir behandlade av Försäkringskassan, den ena värre än den andra och det är inga nådiga övertramp som görs heller. Denna fullständigt inhumana behandling måste få ett slut och det snabbare än kvickt!

                     Ingen cancersjuk ska någonsin behöva höra frågan hur länge denne tänker leva och hur mycket denne beräknas jobba under den tiden? Att bli sjuk, oavsett hur allvarligt, är inte något man själv väljer! Dessa människor som har oturen att bli sjuka ska bemötas med respekt, förståelse och de har rätt till den hjälp och få det stöd de behöver. En och annan finns det säkert som försöker lura systemet, men det gör inte ALLA till bovar och banditer!


                  Så nu vill jag be ALLA underbara människor där ute att klicka på den här länken nedan  och skriva under! Det måste till en ändring, vi kan inte bara stå och se på medan detta händer.... det här är allvar! Nu får det vara nog!


Tack så mycket på förhand!


 http://www.skrivunder.com/omarbeta_regelverket_for_forsakringskassan

Av Erika - 24 februari 2013 11:43

                    Att det redan är söndag, tyckte det nyss var fredag morgon. Tentan kan ha gått hur som helst, är lite rädd att mitt lilla hjärnsläpp kan ha ställt till det. Men men... om det skulle vara så, så är det bara att göra om och göra rätt. Värre än så är det inte, å det överlever jag...

                     Bäst med tentadagen var i alla fall "efter tentan-fikan" med bästaste K. En god kaffe och en pratstund om allt mellan himmel och jord. Skönt avslut.


                    Det har inte gjorts många knop i helgen, mest legat på soffan och spanat in skid-VM, tjejvasan och varvat det med att läsa svenska deckare. Borde väl kanske ha tagit tag i körkortsteorin... men det har inte blivit av. Får göra det lite senare idag, ska bara se staffett-finalerna först. Nu håller vi tummarna för Sverige! Först ut Kalla och Ingemarsdotter! Heja heja!


                   Min FB-sida fortsätter att växa och frodas, otroligt kul! I och med detta så har jag tagit tillfället i akt och fräschat till den lite, ny omslagsbild och profilbild. Känns lite ovant, men det blev snyggt.   

Av Erika - 22 februari 2013 05:02

                    Jahapp, så var det fredag morgon.... okristligt tidigt en fredags morgon. Idag är det tentatajm och kombon tenta + dunderförkylning+ grekiska känns en smula osäker kanske. Till råga på allt så är det åtta grader kallt ute... Sommar kom NU!!!

Av Erika - 21 februari 2013 13:56

                    Tentan i greksika är i morgon, jag är dunderförkyld och allt annat än upplagd för sådana mentalt krävande eskapader...SUCK. Den här förkylningen hade inte kunnat komma mer olägligt känns det som. En sak som är skönt är att jag har pluggat hemma hela tiden och på det sättet inte dragits med i den här tentahysterin som brukar dyka upp när tentorna närmar sig, det känns jätteskönt faktiskt. Skulle det behövas så klarar jag av att bli hysterisk alldeles själv...   


                    Min sida på FB fyllde 3 år nu i februari och fick den absolut bästa födelsedagspresenten ever! 147 nya gilla-markeringar och det i loppet av bara ett par dagar. Jättehäftigt! Jag tänker inte krypa under stolen med att jag är stoltare än en tupp. Det är härligt att se aktiviteten som bubblar på sidan... många diskussioner, nästan så att jag inte hinner med att läsa alla inlägg. Kul!  En ljusglimt i mitt förkylningselände.


                  Nu måste jag sätta mig med grekiskan igen... hjärnan känns som någon blandning mellan bomull och fetvadd... så till alla som känner att de har en tumme över, krama den i morgon mellan 8-13 då jag skriver tentan, tänd ett ljus, be en bön för jag behöver nog allt stöd jag kan få den här gången! Tack snälla på förhand!

Av Erika - 18 februari 2013 18:03

                    Måndag, härliga snöiga, regniga, mörka och gråa måndag. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag har varit inomhus hela dagen. Mår lite bättre idag, men är fortfarande sjukt trött, seg och har ont i musklerna i hela kroppen... å frusen, men ingen feber. Dock huvudvärk lite till och från.

                      Tentan är på fredag, så jag måste ju plugga... med tanke på det stadie man befinner sig i så är man inte direkt inspirerad till att läsa grekiska. Men det är bara att bita ihop och bestämma sig för att man ska plugga punkt slut. Så idag har jag pluggat igenom hälften av det som vi ska ha på tentan, så har jag andra hälften kvar till i morgon och så ska jag göra en ordlista och skriva ner alla böjningsformerna ( å de är måååånga). Men det ska nog lösa sig till på fredag morgon. Friskt satsat hälften vunnet heter det väl?


                    På tal om nått helt annat, så är jag sjukt sugen på avokado... jag hoppas de jag har köpt har hunnit mogna. Ja, du läste rätt... hunnit mogna. För att slippa att få hem avokados med allvarliga tryckskador från ovarsamma medkonsumenter så köper jag alltid de mest omogna avokados jag kan hitta. Sen får de mogna i godan ro här hemma, och jag får äta fin avokado. Dessutom är de ju en piffig ( okey... nuuu kände jag mig riktigt gammal... vem tusan säger piffigt nu för tiden??? Förutom jag då! ) inredningsdetalj under tiden som de mognar. Ett tips bara... eller så skippar man den vanliga mataffären och söker upp en som drivs av nysvenskar (i brist på bätte ord). De brukar ha riktigt bra avokados, mogna och bra utan klämskador. Ofta är de lite billigare också. Det gillas!


                   Nu puttrar korvstroganoffen i alla fall gemytligt på spisen.... så får jag försöka hitta på nått gott jag kan göra med avokado... avokadomousse till efterrätt??


Av Erika - 17 februari 2013 11:09

Jag har inte tid att bli sjuk!! Förbaskade sjukdom och symtom försvinn, det är en order!!
Från och med imorgon måndag går jag eller kryper beroende på hur jag mår in i min tentabubbla och förbereder mig inför tentan på fredag. Första tentan i grekiska, men det ska säkert gå bra.

Nu blir det att vila upp sig inför morgondagen. Soffläge under den varma (falska) minkpläden, varvades slöttittande på tv och sömn...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards