Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Glad Påsk!

Av Erika - 20 april 2014 20:37

                           Kristus är uppstånden, HALLELUJA!!  Glad Påsk allesammans!


               Det är ju vansinnigt vad tiden har gått fort, jag har haft något att göra hela tiden...helt ärligt skulle det vara skönt med "sommarlov" nu. All jag är involverad i är jättekul och spännande, så missförstå mig rätt, men det hade varit skönt att ha ett lite mindre inrutat liv.
               Studiecirkeln Bibliska figurer är över för terminen, och tack gode Gud så hann min apostel Andreas fram till sista måltiden i tid, det kändes som det hängde på det där berömda håret. Men jag måste säga att jag är jättenöjd, trots att mina kunskaper i sömnad är begränsade och väldigt väl bortglömda så fick Andreas en riktigt fin outfit. Det ska bli spännande och se vad vi kommer att ge oss i kast med i höst... kanske kommer det att resultera i en julkrubba?

           

              Sista anmälningsdag för höstens kurser har varit och farit, nu är det bara att hålla tummarna för att man blir antagen på det man vill. Jag har ju inte bara sökt till Lund till nästa termin, utan även till Uppsala universitet... en distanskurs, ska bli spännande. - Luther och luthersk teologi - here I come!


             Nu är det snart dags för våra konfirmander att konfirmeras, det är inte klokt hur fort det här knappa året har gått och hur roligt vi har haft. Min första konfirmandgrupp, jag kommer att sakna dem! Just nu är vi i full sving med att planera konfirmandgudstjänsten och konfirmanderna är delaktiga. Det skrattas, fnissas och förslagen ramlar in. Det ska bli roligt att se vad detta mynnar ut i.... det är kanske dags att bli nervös?


              Påskhelgen har förflutit i familjens tecken och kyrkans förstås. Först långfredagsgudstjänst i Ottarp, min favoritgudstjänst som korist, det är något speciellt att få framföra musiken a capella. Man blir både sångare och instument på något sätt. Avskalat, naket, vackert. Det krävs ju en del av en som korist också eftersom att det MÅSTE låta bra, inget instument kan hjälpa att dölja eventuella mindre vackra toner skulle uppkomma. Idag påskdagen var det familjemässa i Härslöv, vi i kyrkokören stod för musiken tillsammans med barn - och mellankören, jätteroligt! Efter mässan väntade Härslövsdagen med tipspromenad, lotter, korvgrillning, pyssel och fika, dagen avslutades med fotbollsmatch, Härslöv mot Olympia på Aspavallen... division 6.


              Nya bloggen Kyrkonördarna går oväntat bra, vi har redan hunnit med 8 inlägg, tror jag att det är och responsen är än så länge odelat positiv, jätteroligt! Kyrkonördarna finns även numera på Facebook. Nu är det bara att hoppas på att det håller i sig, det finns ju många kyrkor att besöka än. 


               Jag går i bilköpar-tankar... det är mycket att tänka på, tur att jag har hjälp av familjen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 20 maj 2014 19:09

                           För åtta år sedan opererades jag, bara några veckor senare drabbades jag av komplikationer...och dessa har satt spår i kroppen som jag har fått leva med. Visst, jag har sökt hjälp hos vården och fått svaren att jag antingen...

Av Erika - 29 mars 2014 09:45

                          Man kan säga att det har varit mer eller mindre full rulle den senaste veckan, men tisdagen tror nog satte rekordet... först seminarium om människans natur i neurovetenskaplig synvinkel med biblisk touch, sen vidare till Lun...

Av Erika - 24 mars 2014 17:25

                           Hemtentan i religionsfilosofi är inlämnad och en ny del av kursen har startat upp idag. Resten av terminen så kommer det bli massor av religionsantropologi, ur filosofisk, etisk och systematisk synvinkel. Det kommer att bli...

Av Erika - 15 mars 2014 16:32

Vad är det för värld vi lever i egentligen? Det här med reklam har jag funderat på, vad är det för budskap de sänder ut till oss? - vi är inte värda något om vi inte använder Loreal? - alla älskar Mac Donalds? - alla prylar som är ett måste för...

Av Erika - 14 mars 2014 19:40

                    ... tiden går fort när man har roligt, fast just nu är livet inte jättekul. Överfölls av en lymmel till förkylning någon gång under natten till onsdagen. Livet blev med ens mycket jobbigare. Jag kan hantera halsont, hosta, nysning...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards