Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Full rulle!

Av Erika - 29 mars 2014 09:45

                          Man kan säga att det har varit mer eller mindre full rulle den senaste veckan, men tisdagen tror nog satte rekordet... först seminarium om människans natur i neurovetenskaplig synvinkel med biblisk touch, sen vidare till Lunds domkyrka med kameran i högsta hugg för att ta bilder till min och E´s nya blogg, sen kasta sig på tåget och bussen för att hinna hem och hämta bilen för att sedan åka ner till Johannesgården där jag var på styrelsemöte med Posk samtidigt som jag var på studiecirkeln Bibliska figurer.  Gör om det den som kan! =P Just ja, det blev en vända in på affären också eftersom det var min tur att stå för fikat på studiecirkeln... vilket jag kom på lite så där i sista sekunden ni vet...


                          Japp, jag och E har skapat en ny blogg. Kyrkonördarna heter den och handlar om Sveriges kyrkor, detta fantastiska kulturarv. Vi är bägge två barnsligt förtjusta i kyrkor, för min egen del så ska det vara riktigt gamla kyrkor... inte för att nybyggen inte är fina och fyller sin funktion utan för att jag upplever att de inte har samma själ och man känner inte de där historiska vingslagen som man gör i en riktigt gammal kyrka. En kyrka gör sig bäst med några århundraden på nacken... men det är min personliga åsikt. Först ut bland våra kyrkor var Lunds domkyrka, i morgon så drar vi från staden ut på landet utanför Landskrona för att göra ett besök i Ottarps kyrka, denna lilla undangömda pärla i Råå-åns dalgång.
Bloggen heter alltstå Kyrkonördarna och finns på wordpress, alla är hjärtligt välkomna in och titta, hissa, dissa och tipsa. 

Adressen är:  kyrkonordarna.wordpress.com  Hoppas att vi ses där!


                             Igår visade solen sig för första gången på länge och temperaturen kröp stadigt uppåt... Underbart! Så mammsen och jag passade på att åka till Järavallen och träna hundarna, en hel del lek, bus och bad blev det också. När vi hade gått runt den lilla sjön så tog vi en fika, då vi hade tagit med en termos med kaffe och några prinskorvar till hundarna. Skönt att sitta i solen och bara njuta en stund och varmt blev det. Vi njöt i fulla drag allihop.

                             Efter träningsrundan var det hem om och vila sig lite innan det var dags att åka en vända till Malmö, jag och vovvarna var ute på promenad i omgivningarna medan mammsen fick behandling. Vi blev utskällda och morrade på av en dobberman som vaktade sitt smaskiga köttben, vi satt i solen och njöt, promenerade så att vovvarna kunde "läsa tidningen",  hittade en rastgård så vovvsen kunde "rasa av sig" och busa lite. Sen är ju "lillmatte" så påhittig att promenaden inte bara blir en promenad utan det blandas med hopp, balansering, stretching och lite allt möjligt annat. Inget tråkigt här inte. Så jag tror att både jag och vovvsen somnade ovaggade i går kväll.


                             Nä, nu ska jag gå och fixa mig lite frunch, koka kaffe och ta kursboken under armen och gå ut och sätta mig i solan och läsa. Det är ju helt underbart väder!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 20 maj 2014 19:09

                           För åtta år sedan opererades jag, bara några veckor senare drabbades jag av komplikationer...och dessa har satt spår i kroppen som jag har fått leva med. Visst, jag har sökt hjälp hos vården och fått svaren att jag antingen...

Av Erika - 20 april 2014 20:37

                           Kristus är uppstånden, HALLELUJA!!  Glad Påsk allesammans!                  Det är ju vansinnigt vad tiden har gått fort, jag har haft något att göra hela tiden...helt ärligt skulle det vara skönt med "sommarlov" nu. Al...

Av Erika - 24 mars 2014 17:25

                           Hemtentan i religionsfilosofi är inlämnad och en ny del av kursen har startat upp idag. Resten av terminen så kommer det bli massor av religionsantropologi, ur filosofisk, etisk och systematisk synvinkel. Det kommer att bli...

Av Erika - 15 mars 2014 16:32

Vad är det för värld vi lever i egentligen? Det här med reklam har jag funderat på, vad är det för budskap de sänder ut till oss? - vi är inte värda något om vi inte använder Loreal? - alla älskar Mac Donalds? - alla prylar som är ett måste för...

Av Erika - 14 mars 2014 19:40

                    ... tiden går fort när man har roligt, fast just nu är livet inte jättekul. Överfölls av en lymmel till förkylning någon gång under natten till onsdagen. Livet blev med ens mycket jobbigare. Jag kan hantera halsont, hosta, nysning...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards