Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Söndag

Av Erika - 23 februari 2014 19:01

                    Jag måste säga  att det är med lite av en lättnadens suck jag har klarat mitt första gudstjänstvärds-gig på egen hand och allt gick bra. Kaffet räckte, kakorna mumsades, välkomsthälsningen gick bra, inga brända fingrar när det skulle tändas ljus, inte nått spill vid utdelandet av nattvarden och jag har inte satt igång några larm medan jag har sprungit mellan församlingshemmet och kyrkan. Jag är nöjd och det har varit jättekul. Den lilla lovsjungskören var verkligen en färgklick i mässan, med massor av sång och musik, trummande på trummor, trianglar och annat. De genomförde  också den nog snabbaste processionen jag har sett... hi hi hi! Barn är underbara! 


                     Final i hockey på programmet när jag kom hem från kyrkan... tyvärr så gick det ju inte så bra som man hade hoppas, men heja Sverige vi tog hem ett silver. Kanadensarna var strået vassare idag men för tusan vi tar dem nästa gång! Vi har haft ett fantastiskt OS ändå.


                     Seminarieuppgiften inlämnad, känns skönt nu är det bara att hålla tummar och tår för att den blir godkänd. Nu är det bara hemtentan kvar, och den är ju påbörjad... första frågan klar så nu är det bara två kvar. Till en början blev jag lite skräckslagen när jag såg frågorna... men nu tror jag att det ska gå bra. Sickan har en plan!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 20 maj 2014 19:09

                           För åtta år sedan opererades jag, bara några veckor senare drabbades jag av komplikationer...och dessa har satt spår i kroppen som jag har fått leva med. Visst, jag har sökt hjälp hos vården och fått svaren att jag antingen...

Av Erika - 20 april 2014 20:37

                           Kristus är uppstånden, HALLELUJA!!  Glad Påsk allesammans!                  Det är ju vansinnigt vad tiden har gått fort, jag har haft något att göra hela tiden...helt ärligt skulle det vara skönt med "sommarlov" nu. Al...

Av Erika - 29 mars 2014 09:45

                          Man kan säga att det har varit mer eller mindre full rulle den senaste veckan, men tisdagen tror nog satte rekordet... först seminarium om människans natur i neurovetenskaplig synvinkel med biblisk touch, sen vidare till Lun...

Av Erika - 24 mars 2014 17:25

                           Hemtentan i religionsfilosofi är inlämnad och en ny del av kursen har startat upp idag. Resten av terminen så kommer det bli massor av religionsantropologi, ur filosofisk, etisk och systematisk synvinkel. Det kommer att bli...

Av Erika - 15 mars 2014 16:32

Vad är det för värld vi lever i egentligen? Det här med reklam har jag funderat på, vad är det för budskap de sänder ut till oss? - vi är inte värda något om vi inte använder Loreal? - alla älskar Mac Donalds? - alla prylar som är ett måste för...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards