Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Var tog den här helgen vägen??

Av Erika - 28 juli 2013 21:06

                    Jag vet inte riktigt var den här helgen har tagit vägen, nyss var det fredag vid lunchtid och jag klev ut genom dörren på jobbet för att ha en ledig helg framför mig och nu är det plötsligt söndag... vardagen är snart tillbaka, bara en natts vila bort. Vart tog den här helgen vägen??

                     Fredagskvällen innebar ett besök på Helsingborgsfestivalen, kul att komma ut lite och det var ju lite ös i stan. Sent blev det också, jag var väl hemma efter två nångång och somnade inte förens halv fyra på morgonkvisten. Sen upp igen vid halv åtta för att ge missarna mat och så leka lite, de ska ju inte bli lidande av  att jag har varit ute och slarvat...  och jag måste erkänna att det märks att man inte är ute och ränner så särskilt ofta. Jag drack ingen alkohol (körde ju moppe dit och hem och att köra rattfull är ju totalt uteslutet!) men det känns ändå i kroppen, och jag skulle haft andra skor... det kändes också i hela kroppen. Oj, aj och oj igen... varför är man så efterklok?? Kan man inte tänka till redan från början?


                       Lördagen har spenderats med missarna, de är roligt att se dem bli mer och mer aktiva och de har börjat utforska och leka mer nu, det nya fodret gör att de verkar piggare, gladare och både hårfällningen, mjäll och kräkningar har minskat. Stora katten som behöver tappa lite vikt, upplever jag som smalare och dessutom mera aktiv. De har hittat nya favoritställen, det verkar som om de känner sig mer och mer hemma här. Det är ju roligt, det är ett rätt bra betyg. Vässandet av klor på andra ställen än klösbrädan förekommer fortfarande men annars så flyter det på rätt bra här.

                      Idag söndag har inte varit så stor skillnad från lördagen, mest mys med missarna och så har energin gått på sparlåga i värmen, missförstå mig rätt... helt underbart med fint väder... men nu skulle det inte sitta helt fel med en " svensk sommar" i alla fall några dagar. Ett åskväder som rensar luften hade inte heller varit så dumt.


                   I morgon är det dags för nya tag, och så får jag inte glömma att köpa mer kattmat...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 20 maj 2014 19:09

                           För åtta år sedan opererades jag, bara några veckor senare drabbades jag av komplikationer...och dessa har satt spår i kroppen som jag har fått leva med. Visst, jag har sökt hjälp hos vården och fått svaren att jag antingen...

Av Erika - 20 april 2014 20:37

                           Kristus är uppstånden, HALLELUJA!!  Glad Påsk allesammans!                  Det är ju vansinnigt vad tiden har gått fort, jag har haft något att göra hela tiden...helt ärligt skulle det vara skönt med "sommarlov" nu. Al...

Av Erika - 29 mars 2014 09:45

                          Man kan säga att det har varit mer eller mindre full rulle den senaste veckan, men tisdagen tror nog satte rekordet... först seminarium om människans natur i neurovetenskaplig synvinkel med biblisk touch, sen vidare till Lun...

Av Erika - 24 mars 2014 17:25

                           Hemtentan i religionsfilosofi är inlämnad och en ny del av kursen har startat upp idag. Resten av terminen så kommer det bli massor av religionsantropologi, ur filosofisk, etisk och systematisk synvinkel. Det kommer att bli...

Av Erika - 15 mars 2014 16:32

Vad är det för värld vi lever i egentligen? Det här med reklam har jag funderat på, vad är det för budskap de sänder ut till oss? - vi är inte värda något om vi inte använder Loreal? - alla älskar Mac Donalds? - alla prylar som är ett måste för...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards