Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Erika - 18 juni 2013 23:02

                    Ledig dag i morgon.... underbart! Det har varit en väldigt intensiv 5 dagars jobbperiod, det har hänt mycket. Känner mig både fysiskt och mentalt trött, att jobba med människor blir aldrig tråkigt... det händer saker hela tiden. Det skrev jag nog i mitt senaste inlägg också, nu när jag tänker efter.


                     Från det ena till det andra... någon som har något bra tips på försvar mot fästingar?? Stackars hundarna som är hårt angripna av dessa äckliga kryp, det plockas fästingar i ren förtvivlan här efter att de har varit ute i skogen och nu har vi även fått dem hem, de finns i vår trädgård. USCH!!

                     De där krypen bär ju på så många sjukdomar som man inte vill bli drabbad av... anaplasma (bakterie som infekterar blodceller, framför allt det vita blodkropparna), borrelia ...i värstaste värsta fall kronisk borrelia, tbe (svår infektion i hjärnan och nervsystemet). Tyvärr så har den svenska sjukvården mycket knappa kunskaper om till exempel borrelia och inte verkar de direkt benägna att ta in nya kunskaper heller. (I andra länder, så som Norge och Tyskland tar man borrelia på största allvar, här i Sverige så tror man att borrelia botas med en veckas penicillinkur...) Det är i alla fall den uppfattningen jag har fått efter att ha pratat med nära och kära som drabbats av borrelia. Förfärligt är det!
                     Så alla tips mottages med tacksamhet... 

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards