Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Erika - 4 juli 2013 18:34

                    Misstänker att jag har använt den här rubriken förr... men den passar ypperligt bra en helt vanlig torsdag som denna. Vädret har varit lite blandat, men det har ändå varit skönt att sitta ute och dricka morgonkaffe och äta lunch... det har dock inte varit tillräckligt bra väder för att man ska känna dåligt samvete över att man har spenderat en del tid inomhus. Det verkar bli regn ikväll... mörka moln över grannlandet Danmarks huvudstad...risken finns att det kommer hit.


                   Missarna börjar känna sig riktigt hemma nu tror jag, de har hittat sina favoritställen och verkar vara rätt så nöjda med tillvaron. Jag tycker att det är lite svårt att få dem att vilja leka... hur mycket jag än viftar med diverse leksaker och försöker vara lektant så är intresset svalt. Men... när en stackars fluga råkade förirra sig in i min lägenhet då blev det minsann liv i luckan... jaktinstinkten är det då inget fel på... tur för flugan att han hittade ut igen innan han blev kattmat eller kattleksak. 

                  Så nu har jag beställt/ köpt en laserpekare på nätet som jag kan vifta med ( insåg efter jag fullbordat köpet att det var vääääldigt lång leveranstid, så jag hoppas att den anländer innan katterna åker hem igen) så nu ska här bli leka och motionera av utan att vi behöver sätta diverse insekters liv på spel! 


                     Nä, nu tror jag minsann att min kyckling som kokar på spisen är färdig att inmundigas tillsammans med en smaskig sallad och god dressing.... nu är det inte bara katterna utan även min mage som kurrar!

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards