Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Erika - 8 juli 2013 20:47

                    Ibland får man bara lägga band på sig.... katten sover gott i duschen... och jag kämpar mot impulsen att smyga in och vrida på kranen. Elakt jag vet... jag känner hornen i pannan. Katten skulle antagligen aldrig förlåta mig om jag gjorde nått sånt, och vi ska ju leva under samma tak ett tag till.   

                    Värmen har gjort oss alla tre lite halvslöa, så lektajm är direkt efter frukost medan det fortfarande är rätt svalt och sedan gör missarna som de vill under dagen och så blir det lite lek och stoj på kvällen innan det är dags för sängen (för min del i alla fall) om missarna har lust, annars så roar de sig själva en stund medan jag försöker sova. Det händer att en katt kommer farande över sängen eller att man hör rivstarter över golven. Eller så kommer det en leksaksmus flygande över golvet... det förekommer även enträgna jamanden vid kl. 3:30 då missarna anser sig vara berättigade till frukost. Men där går gränsen... "hotellpersonalen" vägrar!! Frukost serveras mellan 8-9... basta! Vill de ha mat tidigare... finns alltid "aktivitetsbollen". (Det bästa sättet att lura missarna till "smygmotion").


                    Nu vet jag vad det är grannen bygger, en stor damm med fontän som det är ljus i...riktigt bling bling! Det kommer säkert att bli jättefint när det är färdigt och det är ju inte direkt negativt för min utsikt. Heja grannen! Nu skulle det vara bra om man kunde snygga till häcken lite så har jag en fin fin utsikt över den fina dammen. Grannen på andra sidan husen gjorde en fin damm förra året, så jag har fin utsikt från sovrumsfönstret också. =)


                    Nu pratar "lillmissen" med fåglarna... hon låter som en gnisslig fönsterskrapa med vibrato. Lite gulligt faktiskt, den andra jamar ordentligt... MJAU! 

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards