Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Erika - 9 juli 2013 21:50

                    Idag har jag pratat med J, min 16 månader gamla brorson. Fasters finaste!    Så nu är jag extra lycklig, ler med hela ansiktet och känner mig extra varm om hjärtat. Enligt vittnesuppgift så lutade sig J tätt på telefonen och skrattade med hela kroppen när han hörde fasters röst. Han blev inte ens sur över att han inte fick trycka på knapparna på telefonen. Japp, han är väldigt glad för att prova att trycka på knappar och sånt, tekniska apparater är jättekul... mobiltelefoner till exempel. Visst är de underbara de små liven! 

                   Fick även pratat med fasters kelgris... hunden Zoega som lyssnade ivrigt när jag pratade med henne... jag är glad att hon inte skällde, det har hänt en gång förut... jag blev lomhörd på det örat flera timmar efteråt. Zoega må vara liten till växten (pitbull) men har ett skall som man skulle kunna tro att det är en grand danois...


                   Idag har både hundarna och katterna fått sig en omgång med borstarna, stora hunden fäller... så där kammade jag nog ut en näve med hår, samma med den stora katten... fast där var det närmast två-tre nävar med hår jag fick borstat bort. "Småglinen" syntes det något hår på borsten när jag var färdig. Men nu är de mjuka och fina i pälsen i alla fall... så får jag ta en repa i övermorgon igen. 


                  I morgon kommer det finfrämmande från norr... så jag får väl städa av lite här i morgon, nog bäst att ta det på morgonen innan det blir varmt... fast ryktet säger att det ska bli lite "skitväder" i morgon, så jag kan hoppas att det är lite sant, i alla fall under tiden jag städar lägenheten. 

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards