Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Erika - 14 juli 2013 21:19

                    Finfrämmandet från norr har idag vänt norrut igen efter några dagars besök här i Skåne, det har hunnits med en hel del. Landskrona karnevalen, besök i Helsingborg och Löddeköpinge, rundturer i det vackra skånska landskapet och lite annat smått och gott. Det har varit trevligt, och vädret har visat sig på sin bästa sida. Den enda baksidan är att jag har fått 4 myggbett på ryggen som kliar nått så (...............!!) och de siter så lägligt till att jag inte har en chans att komma åt dem. Grrrrr!!


                   Idag var det dags för gudstjänstvärds-gig i Vadensjö kyrka, det blev en fin gudstjänst och många skratt och trevliga samtal vid kyrkkaffet. Blev först lite orolig att det inte skulle komma någon besökare, men det blev en rätt bra uppslutning till slut. Kul! Kände mig lite ringrostig, det var ett tag sedan jag var gudstjänstvärd nu... men det gick bra till slut ändå.  Lite ovant att vara utan microfon och bara använda sina egna röstresurser, men det gick ju bra då kyrkan inte är så stor. Utöver att hälsa välkommen, läsa GT-texten och episteln så fick jag även läsa dagens bön och överraska gudstjänstbesökarna med att sjunga en psalm som inte stod med på programmet. Vem har sagt att kyrkans gudstjänster och mässor är tråkiga och förutsägbara??

                   Kyrkan är fantastisk! Det är inte bara en vacker byggnad med en historia, det är en fantastisk mötesplats där alla är välkomna också. Det är viktigt att komma ihåg, alla är välkomna. =)


                    Nu ligger en av missarna och sover på min handväska... som innehåller nycklar, psalmbok, plånbok och diverse annat... undrar om det verkligen kan vara skönt att sova på den.
                   På tal om att sova så borde jag kanske ta och göra det också, i morgon börjar allvaret igen. Mina två veckors ledighet är över, fast jag ser fram emot att komma igång igen även om det har varit skönt att vara ledig också.

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards