Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Erika - 23 juli 2013 17:13

                    Förpackningen med hårfärg har stått och stirrat på mig i badrummet bra länge nu väntandes, längtandes och den har kallat på mig... så idag gjorde jag slag i saken. Jag jobbar kväll tänkte jag, så då kan jag lika gärna färga håret nu på morgonen. Man känner sig ju som en ny människa, blir glad och känner sig fin när man har färgat håret och mitt hår har varit flerfärgat länge nu på grund av att solens strålar har blekt det lite olika. 

                    Läsa bruksanvisningen, blanda ingredienser, skaka... sen är det bara att sätta igång! Till en början går det som på räls, sen kommer det där lite kruxiga när man ska ha färg i håret bakom öronen utan att färga öronen också allt för mycket. Höger sida går fin fint... när jag håller på med vänster sida så säger det bara smack och smärtan sprider sig som löpeld genom nacken, ned i ryggen och ut mot vänster arm... det kommer även vissa stråk av smärta över till nackens högra sida. Nackspärr delux!! Jag kan inte vrida huvudet åt vänster och mycket lite åt höger... å där står jag med färgflaskan i näven och är på gränsen till gråt. Det gör så (........) ont!

                    Det är inte så mycket att be för, det är bara att lägga i det sista av färgen, vänta de där idag väldigt långa 30 minutrarna och försöka att stå framåtböjd i duschen och skölja ut restfärgen är det ju inte tu tal om, så det är bara att duscha hela mig. Tänkte att nacken kanske skulle släppa lite om den blev lite duschad med varmt vatten. Muskelkrampen kanske skulle släppa då... jag hade fel, det blev inte ett sabla smack bättre, nästan tvärt om.

                    En kamp att torka håret och sedan få på sig några kläder, ta en värktablett ( hjälpte inte ett dugg det heller...), sedan ta sig till mamma som gick loss med zonterapi, akupressur, yoga-andning och allt annat hon kunde komma på... och peppar peppar så känns det lite bättre, men det gör fortfarande ont.


                     Lite snopet nog så blev det inget jobb idag, jag hoppas att jag kan friska mig i morgon...att den här förbaskade skiten (ursäkta språket) har gett med sig tills dess! Jag blev i alla fall fin i håret.... så kan det gå när inte haspen är på...

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards