Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Erika - 19 augusti 2013 19:47

                    Nu har jag bara ett arbetspass kvar på mitt sommarjobb, känns jättekonstigt men samtidigt lite skönt också, lite semester innan skolan drar igång igen. Det kommer att bli en rätt så späckad höst, skola, konfirmandverksamhet, kyrkokören, kyrkoval och lite annat smått och gott. Förhoppningsvis så blir det ett och annat nöje också... inte för att det andra inte är roligt, men nu tänker jag mer på att umgås med vänner och bekanta och sånt.

                   Jag har ju smygbörjat lite med teologin då jag och K hade en trevlig förmiddag i Lund i torsdags där det både fikades, lunchades och pratades teologiska teorier. Så skönt att gnugga igång geniknölarna lite försiktigt, även om det var rätt så rejäla frågeställningar som diskuterades. Kul att komma igång igen!


                   Det har ju sina fördelar att vara student, man kan få rabatter på lite allt möjligt och det är man ju tacksam för... men jag måste säga att det inte var många korvören i rabatt man fick på tågbiljetten, på första delen av resan... inte en spänn. Det kanske inte känns som om det är så mycket rabatt eftersom att priset på tågbiljetter säkert har höjts en bra bit sedan man åkte på studentbiljett senast. Studentpriserna nu är som fullpris "på den gamla goda tiden".  Ja,ja... man kan inte få allt och man får vara glad för det lilla. Det ska hur som helst bli kul att åka och hälsa på släkt och vänner! Även om det innebär att jag måste sitta på tåget kl. 05:36 en fredags morgon (innan f*n har fått skor på med andra ord)...och ha ca 10 timmars restid framför sig. Hoppas på intressant kurslitteratur att förgylla tiden med, lika bra att förena nytta med nöje eller hur?


             Angående mitt förra inlägg, där jag skrev att jag skulle få tummen ur att komma igång... jag ska alltså komma igång på allvar med min hobby, som är att fotografera och då kan en fungerande kamera vara bra att ha även om mobilkameran faktiskt fungerar riktigt bra också. Fast min mobil börjar tackla av... den har ju hängt med i ett par år nu, börjar bli dags att börja spana efter en ny.... suck, en smula ångest infinner sig.




Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards