Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Erika - 25 augusti 2013 22:15

                    Mitt twitterflöde (alltså tweets som de som jag följer skriver) bubblar av tweets angående stundande kyrkoval, intressant att få ta del av folks tankar om både det ena och det andra. En sak som har uppmärksammats är SD:s partiledare Jimmie Åkessons sommartal i går lördag där han bland annat talade om SD´s mobilisering inför kyrkovalet. Detta faktum känns lite, i brist på bättre ord, oroväckande. Jag vill ha en kyrka som verkar för ALLA människors lika värde oberoende av ålder, kön, etnicitet, sexuell identitet, religon och funktionsnedsättning. Att vi har en fungerande religionsdialog och är öppna för dem som lever med en annan tro än vår... och det känns som om det rimmar lite dåligt med SD:s människosyn. Just saying...


                    Dagen har annars bjudit på underbart väder, om än lite blåsigt... men större delen av dagen har spenderats på altanen i solen tillsammans med mammsen, diskuterandes både det ena och det andra, skönt avslappnat. Fast jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte varit på jobbet eller har pluggat. Hjärnkontoret har nog inte riktigt fattat att jag är L-E-D-I-G.
                     Bokmalen i mig har fått sin hunger stillad idag då jag nästan har läst ut Keplers bok Eldvittnet, riktigt riktigt bra är den. Jag kan varmt rekommendera Keplers böcker över lag, fast börja inte läsa dem om du inte är beredd på intensiv sträckläsning.

Presentation


Teologistudent som drömmer om att jobba som präst i Svenska kyrkan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards